Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodologie hodnocení stavu a predikce životního prostředí formou bilančního hodnoceni materiálových (i energetických) toků (zjevných i skrytých): Uživatelská příručka GEMIS 4.0
CityPlan spol. s r.o., Praha ; Karták, Jan
GEMIS (Global Emission Model for Integrated Systems) je počítačový program pro analýzy produkce škodlivých emisí a odpadů a nákladové analýzy metodou LCA. Plní funkci rozsáhlé databáze. Vyhodnocuje vlivy na životní prostředí energetických, dopravních a materiálových procesů, počítá emise škodlivých plynů, skleníkových plynů, produkci odpadů a potřebu obestavěné půdy. Praktické využití programu GEMIS. Databáze GEMIS. Algoritmy výpočtů. Popis programu GEMIS 4.0. Anglicko-německo-český slovník.
Kategorizace území České republiky z hlediska rizika fragmentace krajiny dopravou
EVERNIA, s.r.o., Liberec ; Krupková, Dana ; Andělová, Helena ; Gorčicová, Ivana ; Anděl, Petr
Kategorizace území České republiky z hlediska rizika fragmentace krajiny dopravou. Metodika pro sestavení modelu hodnocení rizik fragmentace krajiny v prostředí GIS, sestavení modelu pro vybranou modelovou skupinu, kategorizace území z hlediska fragmentace území, zpracování výsledné kategorizační mapy jako podkladu pro další koncepční a plánovací činnost.
Hodnocení stavu životního prostředí: Monitoring cizorodých látek v potravních řetězcích: Pilotní studie
Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, Praha ; Suchánek, Miloslav ; Volka, Karel
Jsou obsaženy 3 analytické studie: D.1 Vzorkovací schéma pro těžké kovy v komplexním systému jedné lokality a analýza rizika - zajištění schopnosti vzorkovacího schématu posoudit kontaminační aureolu průmyslové zátěže, odhadnout nejistotu vzorkovacího schématu, provést analýzu rizika pro danou lokalitu. D.2 Použití speciálních vzorkovacích schémat za účelem identifikace zdrojů znečištění pro analýzu rizik průmyslové činnosti a dopravy - možnost použití speciálních vzorkovacích protokolů za účelem popisu zdrojů znečištění pro využití v analýze rizika průmyslové činnosti a dopravy, D.3 Akumulace sloučenin rtuti ve vybraných bioindikátorech a dalších složkách životního prostředí - problematiky odběru vzorků a jejich analýzy.
Silniční doprava a její dopady na avifaunu
Hora, Jan
Cílem studie je analyzovat stávající úroveň znalostí problematiky "ptáci a silniční doprava", upozornit na poznatky nové a navrhnout okruhy problémů, kterým by měla být v ČR věnována pozornost. Studie (rešerše literatury) je rozdělena podle hlavních dopadů silniční dopravy na ptáky: 1) ztráta biotopů a fragmentace biotopů; 2) vznik nových biotopů; 3) rušení a znečištění; 4) kolize s dopravními prostředky.
Návrh managementu ekologicky šetrného cestovního ruchu v zájmu Biosferické reservace (BR) Krkonoše na území ČR
Česká zemědělská univerzita, Ústav aplikované ekologie FLE, Kostelec nad Černými lesy ; Kábrt, Milan ; Pulkrab, Karel ; Štursa, Jan ; Špaček, Jan ; Löw, Jiří ; Schwarz, Otakar ; Zdražil, Vladimír ; Kašparová, Ivana ; Vach, Marek ; Houdek, Karel
Vyhodnocení závěrů předchozích etap a aktualizace dříve shromážděných poznatků. Návštěvnost BR, její dynamika a vlivy z dopravní zátěže na životní prostředí a veřejné zdraví. Studie k ověření aktuální návštěvnosti BR Krkonoše. Vyhodnocení dopravní dynamiky z hlediska vlivu na kvalitu ovzduší a intenzitu hluku na vybraných úsecích. Studie k ověření potenciálu cestovního ruchu a destinačních předpokladů BR Krkonoše. Ověření ekologické stability a zranitelnosti zemědělských půd na základě aktualizace BPEJ. Upřesnění metodiky pro stanovení ekologické stability a zranitelnosti lesního biomu, včetně objektivnějších možností odhadu jeho únosnosti k potenciálním aktivitám z hlediska cestovního ruchu. Studie krajinného rázu za účelem vypracování návrhu krajinotvorných limitů BR Krkonoše. Studie vlivů provozu sjezdových tratí na území BR na vybrané složky přírodního prostředí (Analýza vod ve vybraných profilech vodních toků, Analýza makrozoobentosu ve vybraných profilech vodních toků, Analýza ekologické a biotechnické problematiky sjezdových tratí). Návrh metodiky pro ekonomický a socioekonomický monitoring na území BR Krkonoše. Návrh „Manuálu k podpoře šetrného rozvoje a provozování cestovního ruchu na území BR Krkonoše.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší
Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Haboňová, Jitka ; Hnilicová, Helena ; Machálek, Pavel ; Kašpar, Jiří ; Doubek, Pavel ; Bízek, Vladislav
Prostřednictvím nově navržených emisních faktorů / emisních funkcí bude upřesněna metodika emisní inventury pro emise tuhých znečištujících látek (PM10, PM2.5, včetně otěrů brzd, pneumatik a povrchů vozovek) a dalších polutantů vznikajících při provozu silničních vozidel. Mikroskopický dopravní modelový nástroj AIMSUN bude rozšířen o emisní moduly tak, aby mohl optimalizovat dopravní situace s ohledem na minimalizaci emisí a hlukové zátěže. Rozšířený model bude experimentálně ověřen. Zpráva obsahuje souhrn výsledků za rok 2007
Návrh managementu ekologicky šetrného cestovního ruchu v zájmu Biosferické reservace (BR) Krkonoše na území ČR
Česká zemědělská univerzita, Ústav aplikované ekologie FLE, Kostelec nad Černými lesy ; Kábrt, Milan ; Pulkrab, Karel ; Štursa, Jan ; Špaček, Jan ; Löw, Jiří ; Schwarz, Otakar ; Zdražil, Vladimír ; Kašparová, Ivana ; Vach, Marek ; Houdek, Karel
Svazek obsahuje přílohy ke kapitolám: A. Návštěvnost BR Krkonoše, její dynamika a vlivy dopravní zátěže na životní prostředí a veřejné zdraví, A.1. Studie k ověření aktuální návštěvnosti BR Krkonoše, A.2 Vyhodnocení dopravní dynamiky z hlediska vlivu ovzduší a intenzitu hluku na vybraných úsecích, B.1. Studie k ověření rozvojového potenciálu a destinačních předpokladů BR Krkonoše, B.3. Upřesnění metodiky pro stanovení ekologické stability a zranitelnosti lesního biomu, včetně objektivnějších možností odhadu jeho únosnosti k potenciálním aktivitám z hlediska cestovního ruchu, C. Studie vlivů provozu sjezdových tratí na území BR na vybrané složky přírodního prostředí, C.1. Analýza vod ve vybraných profilech vodních toků, C.2. Analýza makrozoobentosu ve vybraných profilech vodních toků, C.3. Analýza ekologické a biotechnické problematiky sjezdových tratí.
Návrh managementu ekologicky šetrného cestovního ruchu v zájmu Biosferické reservace (BR) Krkonoše na území ČR
Česká zemědělská univerzita, Ústav aplikované ekologie FLE, Kostelec nad Černými lesy ; Pulkrab, Karel ; Löw, Jiří ; Schwarz, Otakar ; Zdražil, Vladimír ; Kašparová, Ivana ; Kábrt, Milan ; Vach, Marek ; Houdek, Karel
Cílem projektu je v koordinaci se Správou Krkonošského národního parku v intencích Evropské charty udržitelného rozvoje cestovního ruchu, rozpracované Národní strategie ochrany biodiverzity doplnit a usměrnit současný monitoring v zájmovém území BR Krkonoše tak, aby došlo k postupnému zavedení moderního managementu ekologicky šetrného, ale zároveň socio-ekonomicky přijatelného rozvoje cestovního ruchu na území BR Krkonoše ČR. Výsledky řešení za rok 2005 v částech: Návštěvnost BR Krkonoše, její dynamika a vlivy dopravní zátěže na životní prostředí, Studie k ověření rozvojového potenciálu a destinačních předpokladů BR Krkonoše ČR, Studie vlivů provozu sjezdových tratí na území BR na vybrané složky přírodního prostředí, Návrh metodiky pro ekonomický a socioekonomický monitoring na území BR Krkonoše, Návrh "Manuálu k podpoře šetrného rozvoje a provozování cestovního ruchu na území BR Krkonoše".
Zhodnocení dopadů alternativních paliv v dopravě na kvalitu ovzduší a změny klimatu v závislosti na scénářích vývoje dopravy v České republice
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Provalilová, I. ; Matysík, M. ; Jedlička, J. ; Cholava, R. ; Dufek, J. ; Dostál, I. ; Adamec, V. ; Smékal, Petr
Cílem projektu je vytvořit prognózu spotřeby energie v sektoru dopravy v ČR do roku 2030. V závislosti na prognóze spotřeby energie budou vytvořeny scénáře rozvoje alternativních paliv v ČR, které budou odvozeny od legislativních a koncepčních materiálů ČR, technologických možností a potenciálu výroby. Na základě vypracovaných scénářů rozvoje jednotlivých motorových paliv budou vytvořeny prognózy emisí nejvýznamnějšího skleníkového plynu CO2 z dopravy, které jsou přímo úměrné spotřebě paliva. Pro vývoj emisí legislativně sledovaných škodlivin z dopravy bude vytvořen dopravní model ČR v softwaru EMME/3. Na základě prognózy vývoje vozového parku České republiky do roku 2030 budou dopravním modelem stanoveny emise legislativně sledovaných škodlivin z dopravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.